Het idee was dat we én goed zicht én de ruimte zouden hebben.
Als je het doet, moet je het tenslotte goed doen.
Dansen en tikkertje spelen
De kaartjes had ik een half jaar geleden kocht, ruim van te voren zou je denken, maar de beste plaatsen waren toen al vergeven. Het werden de één na beste, strategisch uitgekozen op het gangpad voor ons. Dat betekent immers niemand recht voor je neus om je uitzicht te ontnemen en genoeg vrijheid om los te gaan op de danspasjes.
Waar ik geen rekening mee had gehouden was de hoeveel kleuters die na een half uur in de show dit gangpad innamen ten behoeve van het spelen van tikkertje. Terwijl dochter-van-vijf onverstoorbaar meebewoog met de dames op het podium, probeerde ik mij niet te storen aan het langs mij heen stuivende kleine grut dat allang geen aandacht meer had voor wat er vóór hen gebeurde.
Uitgekiende show
En dat was nogal wat. Een vaste groep van acht jonge danseressen in wisselende sexy outfits, diverse platforms, een trap en drie immens grote harten, waarbij het middelste hart als toegangsdeur en beeldscherm fungeerde. Het uitspreken van de woorden K3 magie bracht ons een terugblik op 17 jaar K3 succes middels filmfragmenten en live optredens van zowel de oude als de nieuwe K3 leden. Het zal geen toeval zijn geweest dat het allereerste K3 nummer Heyah mama nu werd gezongen door de nieuwe jonge dames. Evenals het feit dat de nieuwste single 10.000 luchtballonnen aan het eind van de show voor een tweede keer ten gehore werd gebracht.
Big business
K3 is een marketing product met de kracht van zang, dans, looks en styling. En Studio 100 zou Studio 100 niet zijn als het niet uit elk nadeel een voordeel weet te behalen. Na het vertrek van de eerste blonde K3 zangeres, Kathleen, werd K2 in 2009 middels een televisieshow weer K3 en ook de zoektocht in 2015 naar de huidige nieuwe bezetting heeft studiobaas Gert Verhulst geen windeieren gelegd. Ruim 4 miljoen mensen in Nederland en Vlaanderen zaten aan de buis gekluisterd om te zien hoe uiteindelijk Klaasje, Hanne en Marthe uit zesduizend meisjes werden gekozen om de magie van K3 levend te houden.
Gaat het ze lukken? Waarschijnlijk wel.
Realiteitsbesef
Ik, als ouder, zie tijdens het afscheidstournee K3 en drie meisjes die K3 nadoen, nog wat geforceerd en niet altijd even zuiver, maar wel met groot enthousiasme.
Meisjes van tien jaar gaan naar de show om nog één keer hun eigen K3 te zien optreden. De K3 dames wiens stemmen duidelijk de ervaring hebben, wiens figuren niet onderdoen voor de jongere generatie, maar die bij het inzoomen van de camera ook geen twintig meer zijn. En laten we het ook eens omdraaien: hoe lang wil je na zoveel jaar nog in een kort glitterrokje zingen over je Tele-Romeo of Kusjes, ook al heb je nog de benen en de stem ervoor?
Voor de aanwezige kleuters maakt het niet uit. Zij klappen en zingen even hard voor Karen, Kristel en Josje als voor Klaasje, Hanne en Marthe en op navraag antwoordt dochterlief vol overgave dat ze de nieuwe K3 toch net wat leuker vindt dat de oude.
En dat is wat je noemt K3 magie.
Deze blog is ook gepubliceerd bij De Mama Company
Leave A Reply